IssaDippa

Direktlänk till inlägg 15 mars 2022

Nya positiva erfarenheter

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket

stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor. 


Jag har också varit arg och ledsen över hur mycket människor  lyckats trycka ner mig och hur dålig självkänsla det gett mig. Så pass att jag både tittar förvånat och ibland tror att folk ljuger för mig när folk är snälla mot mig eller säger något vänligt. 


Ibland har jag varit med människor som gjort så goda saker för andra och som varit berädda att offra sin egen tid för andra att jag fått växtvärk i hjärtat. Det har gjort ont men har varit en fantastisk känsla. Man får liksom ett större hop till mänskligheten när man möter människor som ägnar all sin tid och energi till att hjälpa andra som har det svårt på olika sätt oavsett om det handlar om fattigdom,sjukdomar eller något annat svårt. Jag har mött människor som är så otroligt positiva i sig själva och som ler mot alla dem möter som tänker gott och som ger av sin genuina kärlek och värme till andra. 


Jag vill be om ursäkt till alla dem goda som försökt eller försöker hjälpa mig och som stöttar mig. För jag tenderar ibland att kanske bli lite klängig eller verka som att det man säger till mig inte går fram eller att jag tar det till mig. Men allt går in det tar bara lite lång tid för mig ibland att tro på det på riktigt innifrån och ut. Och det tar tid att ändra ett system som är inlärt sedan barndomen. Och till dem som faktiskt gjort mig illa i barndomen och vuxenlivet vill jag bara säga FUCK OFF! För jag har ett värde! 


Det är sjukt hur jag har gått från att tro att jag är totalt oatraktiv och att ingen kan bli kär i mig till att hitta personer som velat va med mig och blivit kära i mig. Och som fått mig att känna mig vacker och acceptera min kropp mer. 


Och jag har fått möta människor som gillar och uppmuntrar min kreativitet så att jag kunnat få tillbaka min inspiration och glädje i skapandet. 


Och jag har mött folk som uppmuntrar mig till utveckling och som ser det jag är bra på. Plötsligt tror jag själv på att jag är en kunnig och kompetent människa. 


Nu ska jag också bli en positiv person som kan visa det utåt och sen ge vidare den kärlek och det stöd som andra gett mig.  Men det kommer ta tid och jag önskar jag hittade ett sätt att snabbare bli den jag vill vara. För visst är jag fortfarande hård mot mig själv och trycker ibland till mig själv rätt bra med negativa tankar. Jag vet att alla kämpar med det här mer eller mindre men jag tror verkligen att dem som lyckats lära sig att tänka positivt och vara glada i livet i alla fall till 90% att dem människorna mår bättre och lever mer framgångsrika liv. Och till och med är mer eller mindre lyckliga. Oavsett hur de lever. ❤️ Tack alla fina som stöttat och stöttar mig och kommer att stötta mig. Jag är evigt tacksam och jag behöver verkligen ert stöd. Och jag hoppas jag en dag kan ge er så mycket tillbaka för det är ni värda. ❤️ Jag tror mer på mig själv idag en någonsin och jag hoppas komma ännu längre. För resan och kampen är lång att besegra gamla spöken och dåliga tankar är svårt och tar tid. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Av Isabella - 20 oktober 2021 21:14

Jag hade ett samtal med en kvinna idag. Och börjar mer och mer inse att jag ibland är så fokuserad på att försöka bli mer lik mina förebilder en att bli en bättre version av mig själv och mina egna goda sidor. Så jag skrev ihop en text och tänkte del...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards