IssaDippa

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Kvinnan med dem lyckligt blå ögonen.

Av Isabella - 26 mars 2013 16:32

Så känslan hade rätt igen. Genom att bara se den här främmande kvinnan i ögonen så såg jag att hon verkade livsglad. Även på sitt sätt att vara visade hon det. Den dagen skrev jag ett brev till henne, det var länge sen nu som jag skrev ett personligt brev till någon. Jag skrev mitt mobilnummer och samma dag ringde hon till mig. Min dag hade varit ganska usel fram tills hon ringde och jag blev glad för det första hon sa väldigt ivrigt var att hon ville ge mig en kram. Det var ju precis vad jag behövde. Den dan blev det dock ingen kram, då jag redan hade gått hem för dagen. Men vid nästa möte så gav hon mig en kram och vi pratade och jag såg verkligen den där livsglädjen jag ville ha. Hon skulle bli min nya hjäte. Då ingen andra av dem människor jag sökt stöttning hos under den här jobbiga perioden riktigt hjälpt. Men hennes ögon hennes energi påminde mig om hur bra man kan må och hur mycket man kan älska livet och att det gå att må så bra att ögonen visas på det sättet med den energin. Idag träffades vi igen och jag fick reda på att den dagen jag skrev brevet hade hon tyckt och tänkt negativt om sig själv att hon inte riktigt dög. Och mitt brev fick henne att känna att hon visst kunde och att hon visst var bra. Jag var förvånad över att vi lyckades göra varandra glada den där dagen. Nu kommer förberede henne på det jag kommer försöka få henne att hjälpa mig med. Kasta all skit på henne och låta henne visa hur man når upp till just den där glädjen. Det är en resa jag är redo och förväntansfull på. Jaa det är verkligen något speciellt i dem där ögonen. Och jag är så impad av min magkänsla. Som sa att henne, hon där, den främmlingen, hon har något jag vill ha. Och jag tog chansen och nu ska hon få ge mig det jag vill ha. Det vill säga min livsglädje tillbaks. Fast mer en bara det jag hade utan faktiskt jätte mycket. Så mina ögon blir lika energifulla som hennes. Hon talar om att tiden fått henne må bra då hon menar att hennes egen gymnasieperiod var rena pesten. Men jag tror henne inte, det måste vara något mer. Annars har ju mest haft tur genom livet. Jag vet egentligen inte varför jag skriver det här inläget det känns personligt och jag vet att andra kommer kunna läsa det här. Men det är ju inget ovanlgit att jag använder min blogg som en dagbok. Jag kastar ut alla känslor och tankar och ideer och händelser här. Sen får väl människor tycka vad dem vill. Men ibland tror jag att jag är alldeles för ärlig! Och jag har blivit så rädd för att såra folk. Kanke för jag själv känner mig mer eller mindre sårad, eller för att mina snälla kommentarer mitt beröm till andra ibland tolkas på fel sätt. Dem som känner mig brukar tolka det rätt men andra kan verka fundersamma och ibland fråga, var det där något positivt? Hur ska jag tolka det här? Hmm jag vill inte att det ska vara så. Men nu är jag ute och virrar på annat ämne igen.. Ushe vad tankarna går. Jag har inte ens tid.. Fast jag tänker ta mig tid, tid för det jag vill och nästan slänga bort den tid jag säger att jag måste göra saker på... Äshe de brukar ju lösa sig. Och nu hoppas jag den där kvinnan med dem blå ögonen med alla energi ska vara lösningen den här gången... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards