IssaDippa

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Kolla in Hemsidan som vill få dig att le!!!

Av Isabella - 3 april 2013 12:13

Hej! Känner du dig ledsen ibland eller ganska ofta? Kolla då in den här sidan! 

Sidan som vill få dig att le,få tips om hur man bli lyckligare,hitta tänkvärda visdoms ord, läs fantastiska livsberättelser med mera! Läs historien nedanför för att förstå varför sidan finns!  

          


http://issadippa.wix.com/lyckokicken


Det här är historien om varför hemsidan finns! Så för dig som fortfarande tvekar på att kolla in den. Läs då det här!

 

Jag såg aldeles för många runt omkring mig som måde dåligt och nyheterna talar om allt fler som skär sig,tar självmord,är tressade och mår dåligt av olika anledningar. Jag fick nog. Och jag fick ännu mer nog när jag själv hamnade i ett sorjligt delämma. Menjag undrade vad skulle jag kunna göra för mina vänner

mer en att bara finnas där för dem? 

Vad är jag bra på? En dag hittade jag en sida där man kunde skapa en egen hemsida. Och när jag satt där och lekte och försökte få ihop något kom jag på iden! 

-NU VET JAG! :D Utbrast jag och började sätta igång ideer om att få ihop en hemsida som kan få människor att glädjas. Under processens gång hittade jag en livshistoria som fashinerade mig och gav mig hop. Det fick alltså bli en del av hemsidan, livshistorier som gått från kouse till lycka. Och sen började jag undra, vad kan glädja när det känns svårt? Vad kan ge hop till människor?  Musik,fina bilder,visdomar,stöttande ord och kunskap som hjälper en att se livet på ett annat sätt? Ja det var kanske det som gjorde att folk ville fortsätta leva. Att vi kan finna glädje och fina minnen i både bilder,text och musik. Där våra sinnen sätts i rörelse på ett positivt sätt. Om vårt land börjar le mer så kanske hela världen börjar le mer? Ett leende är så vackert. En dyster min är därimot inget man vill se. Jag hoppas att människor kommer att se den här sidan och upptäcka den. Det är inte en sida där jag tänker få uppmärksamhet, det är en sida för  dem som vill hjälpa till att utveckla den för att skapa och ge mer glädje och mindre sorg och ge mer hop till dem som känner att livet är meningslöst eller bara tråkigt. Jag hoppas att människor kan se den goda tanken och inte bara ignorera det och gå förbi det, för många människor kan ha nytta av sidan. Det vill jag i alla fall hoppas och tro. Jag har fått några vänner som är med mig på resan om att utveckla den här sidan och skapa fler leenden. Och jag hoppas DU också vill vara med och göra det! För både du, jag och dem vet så mycket väl att vår värld vårt land är alldeles för dystert och börjar vi skapa leenden här kanske vi kan sprida det ut och vår värld kommer bli lite om inte mycket bättre. Men det kommer bara att gå om ni som ser det här är redo att hjälpa till. Hjälp oss att driva det här, och hjälp oss att nå ut till människor! Dela sidan till andra! Och kanske främst till dem ni känner som skulle behöva få le lite grann. <3


http://issadippa.wix.com/lyckokicken <---------------GÅ IN DÄR NU! (Och hjälp till med det du kan!)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards