IssaDippa

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Vem har rätt till ens hjärta?

Av Isabella - 21 april 2013 21:46

Ibland känns det som att jag älskar andra mer en dem älskar mig. Jag hatar möten som är baserade på tid. Det känns som svek, men blir ett ännu större svek och sorg då man ska vara den ända som hör av sig om man ska ses så där nån gång efteråt. Det har gjort mig rädd för att älska människor, det har fått mig att backa tillbaka då jag känner att jag verkligen tycker om någon, som det skulle göra så ont att förlora när man skills åt senare i livet. Jaja jag vet att det är en del av livet, men det måste väl inte vara så heller! Om man skills av att man växt ifrån varandra på något vis, då är det okej för då har man ändå slutat älska människan och då gör det inte särskilt ont att förlora människan även om man kan sakna det som var. Jag önskar man kunde veta när man är lika älskad av en person som man älskar den. Jag vill kunna älska fritt och fullt ut. Men jag vågar inte, Gud vilken sorg och besvikelse det kommer bli! 

Backar undan nyper mig själv och säger. Låt bli, det är ingen ide. Det kommer göra ondar i dig en i den personen. När den ska lämmna dig!

Har jag för lätt för att älska andra människor eller har andra människor det svårt att älska andra?

Visst är det olika för alla men ändå...

Men kanske är jag inte bättre själv när jag tänker efter. För många som har gätt sig av är människor

som blivit förebilder och/eller vänner. Och jag antar och hoppas att jag är förebild åt några, och jag kanske inte

alls älskar och tänker på dem lika mycket som dem tänker på mig... Hmm det är verkligen en klurig sak jag försökt 

hitta en lösning på. För jag har börjat avsky att inte tillåta mig att gilla människor fullt ut. Om det inte är så att ja brutalt tvingas att älska dem fullt ut i alla fall bara för att dem är helt underbara och fantastiska människor...

Men säg mig ändå varför det är så svårt för människor att upprätthålla en gamal rellation även om livet går åt olika håll?Och varför är det svårt att släppa taget om och låta dem gå?

Tänk att en låt fick mig att tänka på allt det här. Sjukt vad lite musik en text och lite ljud kan göra i ens huvud...

Och vad alla våra sinnen kan få oss att minnas saker och känna saker både på gott och ont.

Ha en bra kommande vecka allihopa. Själv kommer jag antagligen stressa igäl mig och springa runt som en galen höna...Jag har aldrig avskytt skolan så mycket som nu. Det är sjukt mycket att göra! Och jag gör det nu knappast enklare för mig själv och alla andra tankar kring livet vid sidan av gör det fan inte bättre heller...

Ushe! Nu längtar till och med jag grymt mycket till studenten...Hoppas man inte kolapsar på vägen bara, för det har jag ju redan gjort ganska nyligen... Undra vad som händer om jag revolterar lite i skolan och slänger böckerna på lärarna eller härmas och ger dem massa läxor. Jag kan nog jag också om jag vill! Ska dem vara krävande kan jag kräva tillbaks. Hade det här varit ett arbete med lön då hade jag krävt mer lön för länge sen annars hade jag sagt upp mig och bytt jobb! Men jävligt korkat att säga upp sig från skolan så här dax!

Aja nu ska jag sova i alla fall.. Så börjar vi maraton imorgon! 

Och jag som ska vara trevlig mot föräldrar imorgon också! Hur ska detta gå. Vad ska jag säga?

Bara jag inte råkar svära! Ushe vad jag tänker för mycket...

GOD NATT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards