IssaDippa

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Spännande!

Av Isabella - 30 april 2013 14:45

Så okej idag bjöd skolan på en temadag. Med enligt mig två mycket intressanta föreläsningar. WOHO för kvinnor som står för sin sak och vet vad de vill nå fram med! 

Tja det ena handlade om att se framåt och det andra om att sex och kärlek inte bara är fysiskt och att ge sig till den andra utan att man ska på sina vilkor och känna sig bra i sig själv och i det man vill... Okej nu blev det nog lite rörigt. 

Hur som helst det handlade i helhet om att älska sig själv. Men det budskap jag tog till mig mest var.

-Gör det du vill, inte vad andra vill! Det där satte igång någonting i mig och livet svishade förbi i ett ögonblick. Så nu borde jag ta tag och sätta mig ner och skicka in ansökningar till olika folkhögskolor ta ett sabatsår eller vad man ska kalla det och bara måla och låta mitt konstnärliga i mig få komma igång igen bli friare och aktivare. Göra något som jag ändå sägs vara bra på!  Och kanske på köpet komma hemifrån, tvingas lära mig nya saker tvingas ta mig tid till att lära känna mig själv och stöta på helt nya människor och se vad det kan leda till! Vad dem relaltionerna kan ge mig i gott syfte och nytta för framtid. För tänk ändå allt man kan lära sig av så många olika människor. Och allt jag kommer tvingas lära mig. Och då får jag inte vara rädd för att göra fel, för fel kommer det att bli. Och jag är stolt då jag har börjat säga ifrån. För jag har varit livrädd för att göra fel och ens försöka göra saker för att andra då skällt på mig varje gång jag misslyckats. men nu har jag börjat ryta ifrån lite och hittils har det fungerat. :) Men nu är frågan ska man ta och köpa sig en massa böcker om självbild,självkänsla läsa igenom dem och bara nöta in all positiv energi som finns. Frågan är hur jag får allt det till hjärtat!? Och om det kommer att fungera? Kommer det hjälpa mig med saker i livet? Hoppas det!

Tänk om man kan bli så duktig att man lyckas må så bra att man sedan kan ställa sig och föreläsa utan problem om det inför 100 tals människor flera gånger i veckan! Skulle vara häftigt. En kvinna på en föreläsning sa. Att man ska ändra riktning på livet och vända på det. Hon drog ett ex. om Opera den där i tv ni vet. Hon hade haft ett fattigt och hemskt liv med missbruk,sexuellt utnyttjande med mera. Sen lärade hon sig läsa och läste om hur bra andra människor hade det. Och då gav hon sig attan på att få det bra. Idag är hon bland dem rikaste och kändaste människorna i världen och så vitt jag vet så är hon också en livsglad kvinna. Ja tänk om man skulle ta lite risker och chanser. Tänk om man skulle strida mot sig själv och byta riktning för att se vad det leder till...

Spännande! 

Nu ska jag bara gå ut skolan... Sen får livet bära iväg vart helst det vill.. Och jag ska minsann göra saker för min skull inte andras. Inte göra som alla vill som säger. Nu måste du söka jobb nu måste du studera vidare till en bra utbildning... Men min framtid ska väl inte avgöras av vad andra tror är bra för mig? Det ska väl kännas bra? Annars kanske man kommer plugga och jobba med något rästen av livet som man avskyr och då är ju inte den där höga lönen värt ett skit. För det viktigaste är väl ändå att må bra och alla som tjatar på en för att dem bryr sig om en kommer ju inte må bra av att se den dem tjatade på vara ledsen för att man gjorde som dem ville och inte földe sitt eget hjärta! 

Så även om det kan vara tufft och stå imot och även om många vill väl så är det viktigaste att vara nöjd med livet och själv göra valen som kommer att göra att man trivs med livet och lyckas. Det gör man väl bäst då man gör något man själv vill? Bara att försöka, bara att kämpa! Men så kommer frågan.... Vad vill jag egentligen? 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards