IssaDippa

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Framtidsrus i ett förvirrat val

Av Isabella - 8 maj 2013 20:47

Va dig själv,lyssna till ditt hjärta, gumman det årdnar sig ska du se! Med en ganska lätt och len smkening längs med kinden. Och ett fantastiskt fint leende och så dem där fina ögonen som säger att jag vet vad jag gör så lyssna till mig. 

Det är det jag har hört och känt och varit med om så många gånger i mitt liv. 

Ändå är det så svårt. Och jag undrar varför? Särskilt nu när jag inte ens vet vad mitt hjärta vill.

Jag lyssnade för mycket på andra och gick i princip in i väggen till slut, nu när jag tänker leva och göra saker för min skull för att jag vill det så vet jag inte riktigt vad jag vill. För drömmarna känns overkliga och svåra att nå på kort tid. För tid känns det inte som jag har jag måste fort fixa något som kan underhålla mig eller något som kan få mig att tjäna in pengar. Ett så kallat hedligt jobb... Mina drömmar är ganska hoplösa för det är nästan lika svårt som att bli artis skulle jag tro. Jag vill bara få leva i och vara duktig på allt jag gillar att göra och jobba med det, resa runt lite äventyra och bara få vara kreativ i både tecknade och skrivande. 

-Höhöh då kan du ju bli serie tecknare. 

Skulle säkert någon kunna lägga en komentar om... Dock har jag inte det tålamodet!

Tänk vad man kan känna sig hindrad. Och tänk vad svårt när man inte riktigt vet vad man vill och vad det skulle kunna innebära om man försöker genomföra saken. Men det kanske är lite bra mystik i att inte alltid veta vad som kommer ske på vägen fram till målet/drömmen.


Nu börjar livet! Säger dem. 

Nej för mitt liv började för snart 20 år sedan. Och det lever sig bara vidare.. Även om det klart blir en stor förändring att gå från skolbänk till yrke.


Och helt ärlig min panik är brutal!!! Vad ska hända nu? Vart tar livet väger hinner jag och orkar jag söka in till folkhögskola vad innebär då det för lån? Är det kanske yrke jag ska sattsa på? Även om jag inte känner mig särskilt redo eller taggat för jobb... Även om det nog skulle sluta bra om jag fick ett jobb. Vad händer med tryggheten rutinerna man haft i så många år? Vad händer när allt blir mer praktiskt? Vad ska jag ta mig till? Och kommer jag ändå få vara ung och ha äldre förebilder och få känna mig som ett barn ibland? Jag är livrädd och döstressad och den här veckan har jag lyckas göra mig av med många skolarbeten även om det inte är slut en och lär komma fler fram till studenten. Men det där lilla lugnet som fick plats någonstanns har gjort mig totalt utmattad så utmattad att jag bröt ihop idag. Men bättre det en ett ilskeutbrott antar jag... Men jag skulle inte bli förvånad fall någon lärare eller så plötsligt skulle få stå ut med lite skäll från min sida..Hmm undra vem som skulle få all den skiten i så fall? Aja, bara att hoppas att det inte sker. Det är ju bara orättvist om en ska få skiten. Men ofta har folk om kan ta det fått skiten som tur är. Det brukar sluta med att personen håller om mig vare sig jag vill eller inte och liksom inte tar in det jag sagt för den vet att det inte är dens fel.

Medans andra har skällt tillbaks. 


Ushe det känns som jag byter ämne hela tiden... Men det får ni stå ut med... jag är glad för att jag just nu kan skriva av mig lite... jag har behövt det länge och mycket tankar snurrar mycket mer och mer avanserade saker en det jag tagit upp nu... Men det löser sig som dem så vänligt talar om för en. Det har blivit så mycket att jag själv börjat säga det och insätt det. För visst har alla problem hitills i livet stora som små löst sig på ett eller annat sätt. Så självklart löser sig allt det här också! 


Men nu är det helg i 4 dagar och dem dagarna ska jag vila på. Det har jag till och med fått årder om. Och den tanken slåss man inte med i första taget! Även om hon ser liten och klen ut så är hon riktigt stark och får ofta som hon vill!

Men jag älskar henne ändå! Och er också! Kram!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards