IssaDippa

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Se upp för håriga och stora Bosse!

Av Isabella - 25 juni 2013 21:48

Så då var mina sommarkompisar på balkongen tillbaka. Mina stora fina spindelkompisar som kan skrämma brallorna av många människor på den här planeten. Jag har inget imot dem så länge det betyder att huset är friskt och att dem fångar små kryp som försöker ta sig in i mitt rum särskilt irriterande flugor och myggor. Ja och så ska dem själva också se till att stanna där ute för på mitt rum vill jag inte ha dem. Då kanske dem kryper in i munnen på en när man sover.

-USSHE!

Nej tack! 

Men för övrigt tycker jag om sällskapet där ute. Jaja det är kanske inte helt trevligt med en massa nät när man nån solig sommardag vill sitta där ute på balkonen. Men det brukar ändå vara för varmt där uppe så sitter där sällan. Bättre ute på gräset eller altanen där nere med större yta för aktiviteter av olika slag. 


Här är lite bilder på mina kära små vänner där ute för er som vågar titta. 

Åhh föresten jag höll på att glömma den ena heter Bosse den andra heter Mongo. Det är två bilder på Bosse och en på Mongo. Sen fanns det en liten rackare men han är för liten för att få ett namn än. Undra hur många spindlar jag kan tänkas ha där ute varje sommar? Det finns så många olika storlekar och en sommar tror jag jag såg 7 stora spindlar på en gång eller kanske 5 ja någonting i alla fall plus några mindre varianter.


Jajaj nog om det här kommer bilderna i alla fall. :) 


             

   






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards