IssaDippa

Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

I evighetens kärlek? Eller inte?

Av Isabella - 5 juli 2013 14:50

Det är inte bra att grubbla för mycket har jag lärt mig men ibland kan jag inte låta bli. När jag känner mig ensam så får jag tid till att fundera och grubbla. Ni som känner mig vet ju hur lätt jag blir rastlös. 


För några dagar sen skickade jag ett sms till några vänner och frågade dem en fråga som jag tänkte att just dem borde kunna svara mig på. Tyvärr svarade inte alla men dem som svarade sa samma sak. 

Frågan jag stälde var: Är jag jätte barnslig för att vara 20? jag menar tittar på halv tta hos mig nu dem ser och känns mycket mer vuxna en jag. Det brukar folk i min ålder göra gänt på tv. Vad jag en tittar på nästan. Men jag gillar att vara jag men borde jag skärpa mig i så fall vill jag lära mig hur man gör hur man talar och så. Jag behöver väl inte börja niga och säga god dag bara va?  


Till svar fick jag: Du duger som du är, var hur barnslig du vill, för i dem situationer det gäller att vara vuxen då är du det. 

(Tja på ett ungefär så lät det från alla)


Det gjorde mig glad för det fick mig att känna att jag är helt makalöst bra som jag är i mina vänners ögon. Precis så som jag är just jag på mitt egna sätt. 


Men ändå sitter jag ofta precis som idag och undrar vad jag egentligen betyder för dessa människor. För det är så segt att det känns som att 90% av alla sms börjar med något jag skriver. Det är jag som frågar ska vi ses? Och först då vill folk ses. Jag blir så orolig då, jag tror ju att mina vänner tycker om mig och vill ha mig med. Men ändå känner jag mig så ensam när det nästan aldrig är någon som hör av sig. Jag har försökt tala om för mig själv att jag bara inbillar mig och att folk kanske bara inte brukar göra så till varandra? Hur får dem då till det?! Jag kanske tror dem gillar mig mer en dem gör och jag kanske bara inte är tillräckligt duktig och aktiv själv? Jag sitter ofta och tänker på, hur ska jag göra för att någon ska börja höra av sig till mig?  Och vara den som vill träffa mig? Hur ska jag börja duga tillräckligt i folks ögon!? 

... OPPS! Där kom det förbjudna, då jag talar om för mig själv att jag inte duger. För visst duger jag precis så som jag är , jag behöver bara inse det i mitt innersta hjärta och bli ännu bättre. För jag duger om jag så skulle vara sämst i världen och jag duger inte mer för att jag skulle vara bäst i världen. Så jag förstår inte varför jag alltid blandar in och blandar ihop ordet duga med hur pass älskarvärd  och duktig jag är eller inte....


Det är inte ett lätt uppdrag att försöka få sig själv att tycka att man duger. Det ska ju så djupt in i en. 

Kan inte bara någon vara gullig och höra av sig och inte för att du tycker synd om mig eller ska bevisa att du visst tycker om mig. Men berätta för mig hur det fungerar när folk bestämmer att de ska träffas och vem som gör det och hur ofta och så dära. Och träffa mig gärna. Men bara på det villkår att du vill träffa mig för du tycker om mig inte som ett krav eller ett borde... Ushe nästan ända nackdelen med sommaren är att det blir så himla tyst och alla är typ bortresta! Men jag känner ju så här ofta inte bara på sommaren. Bara att nu försöker ja ha lite mer accepstans med det hela. 

VARFÖR HAR FOLK MER LIV EN JAG, HUR LYCKADES DEM MED DET?! 

-ÅÅHH... JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK SÅ JÄVLA AVUNDSJUK! (Jag vet att det finns en Nanne låt som går så men jag råkar faktiskt känna så dära. och då är det la okej att sno en bit av en låttext?)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards