IssaDippa

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Folkhögskolan här är jag! RoomTour

Av Isabella - 18 augusti 2013 18:30

Då var vi framme! Nu börjar vuxenlivet, ja typ i alla fall. Efter en ganska hemsk dag fysiskt så mår jag ändå okej nu även om jag är trött och något svimfärdig. Men de är bara att ta någon mer alvedon! Och sen hoppas på att jag mår bättre imorgon då skolan börjar på riktigt och jag förväntas vara pigg,social och informationtillgänglig! För antar att de blir en jädra massa information imon! 


Jag skulle nu kunna skriva om mina finuliga tankar som gått igenom mig under dagen och sen jag anlädde hit. Hur vida jag funderat på vad föräldrarna tänker och hur vida många som är lika nya som jag och ikke. Hur vida förvånad jag blev över att hitta ett par kvarglömda kalsonger i mitt rum och hur vida nyfiken jag är och nervös över hur de ska gå med vänner här! Men de måste gå bra, FÖR DET HAR JAG BESTÄMT! 

Och jag litar på att de blir så. Nu får folk vara vuxna och mogna och tåla att jag är som jag är. Alltså acceptera att jag är nykterist och annat, fast de är klart här inne får man inte ens ha alkohol och droger så jag behöver inte vara rädd för fyllefester här inne. Äshe de tror jag inte de skulle bli ändå. Men jag hoppas jag får många vänner annars kommer jag blir desperat ensam! Hmm... ja jag kan säga mycket och många är nog nyfikna men jag orkar faktiskt inte och allt för mycket har inte hänt hitiils. Jag har kommit hit och fyllt i några papper och jag har mublerat mitt rum vilket ni ska få se bilder av. :)  Och tja nu sitter jag och är as trött och samtidigt hur ivrig som helst! Nu ska jag ut och utforska lite tror jag. Så ja kommentera gärna inlägget eller på Facebook. Så kommer mer info senare under veckans gång. Förmodligen redan imon har en stark känsla av det. :P

   Halva rummet ska med!       På rummet dax att dona och fixa!   Tomt och tråkigt vänta bara!       Jag har mina misstankar om att en kille hade rummet före mig. Varför glömmer killar alltid sina kalsonger!? >,<       Så där ja nu kan jag borsta tänderna och bli primadonna framför en stor spegel... Genom att kamma håret och spraya!      Det är ett hål mellan sängen och väggen.:O Fatta hur många gånger jag kommer trilla igenom det hållet när jag lutar mig mot väggen jag kommer bli helt halv! Bäst och tjata in redan i förväg att de kan vara dumt att luta sig mot väggen!   PYNT OCH MYS!   MYS OCH PYS!     Perfekt att få med sig några vänner. För då kan jag ju påminnas om vilka fina vänner jag har där hemma. Både de på bilden och alla andra fantastiska folk från hemstaden! Här kommer också kameran att stå. Men lite svårt att ta kort med kameran och på kameran samtidigt.... :P       Jag måste väl ha något att göra och bjuda andra på! UNDERHÅLLNING!  Prylar fast klart de där målarsakerna, en del när nog hamna i ett skåp i målarsalen på skolan.    Vem kan leva utan data och inernett säg?!   Förlåt mamma för att jag inte vikt ihop sakerna finare. Men orkade inte! 


Min utsikt är träd och någons hus och lite av något jag tror är en fotbollsplan. Så inte den underbaraste utsikten men helt klart okej. Ingen kommer ju se in så glömmer jag dra ner draperierna så gör inte de så mycket fall jag byter om eller nått. Fan de regnar. Jaja trotsa regnet och va glad! Även om jag är dö trött och mår illa som fan och så dära! Snälla låt de vara bättre imon jag vill inte råka spy ner någon imon de är inte ett bra första intryck nånstanns! >,< 



 
 
Ingen bild

Joanna Sandell

18 augusti 2013 19:34

Vad fint och mysigt du har det. Hejja dig! Jag vet du kommer klara det bra! Kram <3

Isabella

20 augusti 2013 21:17

:)

 
Pauline Wågström

Pauline Wågström

5 oktober 2013 07:52

Har du ramlat ner från sängen än? ;)
// Polly

http://www.paulinewagstrom.se

Isabella

5 oktober 2013 13:53

Hehe nej bara nästan när jag och en kompis låg i den och tittade på film, men när jag sovit har jag inte trillat. Ännu. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards