IssaDippa

Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Hej du snubben jag vill be och tacka dig trots allt...

Av Isabella - 2 januari 2014 22:11

Du skäggiga snubben uppe i himlen blå. Trots att jag ibland tvivlar på dig så kan jag väl fortfarande få tacka dig för det du ändå verkar göra.

Jag vill säga tack för allt vackert du ger, för allt du sänt till den här världen, för allt jag kan få sitta och njuta av. Jag vill tacka dig för all kärlek jag fått och kommer att få, jag vill tacka dig för att du kan läka sår och jag vill tacka dig för att du aldrig lämnar mig hur dum jag en är mot dig. Jag vill tacka dig för att du gör om ondska till godhet. Jag vill tacka dig för att du får mig att tro att det jag själv alltid trot på får ske genom tid och din vilja. Och inte bara är dumma påhitt som andra kan klanka ner på. Jag vill bli din lärjunge i nutid och göra gått... Men snälla visa mig en väg som funkar för mig. För jag är inte den som kan tala högt och ge ut ditt budskap. För jag har som sagt mina tvivel och jag förstår inte och tror inte på allt som står i texterna, men jag vill tro på att du är både stor och god. Och jag vill göra den här världen lite bättre i ditt namn och i världens namn. Du skapade jorden med kärlek, och människan förstörde den, låt då människan rätta till sin synd genom att rätta till den igen. Och låt dem förstå det som blivit fel men straffa dem inte med döden. Dem flesta människor förstår bara inte vad de gör. Snälla väck i stället deras sinnen och skydda och värm alla dem som fryser och är i fara. Släpp ut din vänliga hand och blicka med dina vackra ögon ut över något fint som kan bli ännu vackrare en du någonsin föreställt dig. Du sägs veta allt men ibland känns det som att du inte gör det. Du får ursäka mig om jag har fel. Men ibland känns du lika mänsklig som människan själv. Och vi är ju trots allt dina avbilder och du blir mindre läskig när du blir mer mänsklig. Men trots det vill jag ändå tro att du är mäktigast och godast och kärleksfullast av oss alla levande varelser. Ja och så han den där Jesus som jag alltid glömmer bort. Mina bönner slutar alltid till dig. Mina tankar slutar alltid till dig. Trots att han var på jorden och gjorde stort är det dig jag dras till... Jag hoppas Jesus inte tar illa upp för det här.. Om han är lika sann som du sägs vara.... Jag tvivlar och tror ändå starkt på dig... Visa mig nu att min tro är det rätta och motbevisa mitt tvivel och visa mig att du finns och är äkta. Här på jorden tror jag på folk genom ord och handling. Men du är ganska osynlig och dina ord i bibeln skriven av andra en dig själv gör mig mest förvirrad.. Så visa mig ditt rätta jag. Lär mig hur och vad jag kan göra för att göra gott och hjälp mig att våga ta alla dem steg jag inte riktigt vågar ta. Amen <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards