IssaDippa

Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Allt har sin tid...

Av Isabella - 16 januari 2014 18:13

Igår tänkte jag mycket på vad jag gått igenom vad jag har och vad som kan komma att ske.... Framtid och förflutet som formar nuet. Vad mer kommer nu att ske? Kan jag stanna kvar här eller vad är väntat för mig att ske i mitt liv? 

Ett ända liv, en ända chans ja om det är så... Då ska jag fånga dagen och spara varje minne och skapa något ännu bättre med tiden för varje stund för varje dag... Men var startar jag och var är jag nu? Vad är målet och vilka kommer finnas där?

Jag har planer men vet ej om dem är sanna eller vad dem innebär. Det finns saker jag älskar med nuet även om jag förstår att saker måste gå vidare och utvecklas till något annat.... Jag vill inte älska fullt för att jag vet att det kommer göra ont. Men jag kan inte hindra mitt hjärta från kärleken till människorna runt om mig och jag tänker inte hindra det heller. För alla problem löser sig sår läker med tiden mer eller mindre och vi drar nytta av nästan alla våra erfarenheter på ett eller annat sätt... 


Allt har sin tid...


Igår låg jag och lyssnade till lugn musik av bara vackra ljud... Så som piano och fågelkvitter. I sängen låg jag med täcke över mig. Bredvid låg mitt skrivbok. Bra boken... Som mer eller mindre ska få mig att se bra saker även i dem dagar som varit katastrof. Och ovanför mobilen och skrivboken där låg en tjock bok som handlar om självkänsla... Och där på bordet låg minnen tankar känslor och en kamp mot ett gladare liv. Med mer klokhet självförälskelse och insikt...

Där brevid bordet låg en ung kvinna på 20 år som drömde sig bort undrade och tänkte och njöt av dåtid,nutid och en oförutsägbar framtid... Hon hade fått den där känslan som så sällan kommer. Då man är så innerligt tacksam för livet och nästan tror på magi.   


Allt har sin tid....


Idag på ett annat bord ligger ett resekort.. Ett resekort som ska hjälpa mig nå till en ny och främmande destination i morgondagen... En resa som är främmande,spännande,läskig och alldeles underbar i sin känsla på en och samma gång... En oförutsägbar resa som kan bli känslomässigt bra eller dåligt.... En resa som kan leda till fler tankar. Eller en resa som kan leda till fullständig trygghet. En oförutsägbar resa... Allt har sin tid... Imorgon har ett äventyr sin egna tid.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards