IssaDippa

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Pepp och samtal med mig själv...

Av Isabella - 22 januari 2014 19:20

Så här är här och nu är nu, då är då... Och visst får jag väl drömma så länge det stannar där. Utan tankar utan något vidare grubbel. Tänk om vi kunde leva där, stanna kvar i nuet. Ja tänk om hon har rätt.. Och tänk om hon vet... Vet allt det jag inte ännu sätt... Tänk om det är meningen trots allt... Och tänk om allt blir så underbart så som det bara kan bli just då just där i stunden, tänk om allt är så mycket mer, mer en vi kan se. Så mycket finare en allt känns. För tänk om vi kan ta kontroll. För tänk om allt blir så mycket bättre... Då fanns aldrig någon mening för oro och grubbel. Tänk om allt blir så där underbart och blir det mest oväntade vi kan uppnå...


Okej det där var ju ganska flummigt... Så okej Issa tänk! Var är vi nu och vart ska vi? Och var ligger egentligen det stora problemet som oroar dig så pass att du blivit uppstressad och fått magproblem? Vi kör en snabb repris som antagligen kommer att bli ett A4...


Alltså jag har en kvinna som skulle lära mig lugn. I stället fick jag en extra morsa och någon slags hmm typ liksidad männsika som älskar mig på riktigt och djupt och ärligt och som finns där och kramar om mig mer en gärna... Mer en jag till och med! :O Otroligt!!!! Typ... Ändå satte det igång en nervositet i mig... En förvirring... En förvirring över hur något kunde vara så fint? I stället för att bara låta det få vara så där fint och låta tiden göra sitt med allt som är gott och ont och sanning eller lögn... Men jag tror på henne, och jag har en känsla av att det här är på riktigt och att jag kommer få behålla henne.


Jag har en löst framtid på problemet om vad jag ska göra nästa år. När det handlade om att jag vägrar flytta hemifrån och inte heller ville bo själv på grund av osocialitets utråkning. HAH FINT ORD JAG KOM PÅ!

Alltså flytta in hos Bästa kompisen bo i kollektiv med honom och så får jag inreda massa. :D Smile on that! 

Men ändå satte den lösningen igång nya oroas tankar... Tankar om hur det blir.... Och hur jag ska få tillräckligt med pengar för och bidra... Men vi har ju löst det med så varför oroar jag mig då! Varför oroa sig för saker man inte kan styra eller vet något om nu ändå!? IDIOT! 


Jag kan måla när jag är lugn och allt sker på mina vilkor i min egna stil. Så jag måste alltså sluta gämföra mig och tycka att jag är kass och patetisk. För det får mig att tro att jag är dålig på allt! Allt som inte ens hör till saken!


Bra var det nu något mer problem som du förstorat upp med dina felexplotioner i järnan?

Du ska bara släppa allt nu och slappna av... Om en tanke kommer stäng av! Men för all del inte med ett gummiband, du vet ju vad som hände sist du försökte sluta svära med hjälp av ett gummiband... Inte nyttigt!!!


Så okej släpp alla tankar, få därmed mer enegi.. Och ta den energin och gör något bra av den, träna mer, ta små stunder och bara andas och blunda och njut av det fina livet du ändå har...


DU HAR DET JÄVLIGT BRA SÅ KLAGA INTE FÖR FAN DIN JÄVLA LILLA SKIT! 

SKÄRPNING! RYCK UPP DIG. LÅT NAKNA TANTEN FÅ SE HUR DU ÄR NÄR DU ÄR FLUMMIG,LIVLIG OCH GLAD OCH SE VAD HON TYCKER OM DET... OCH ÄLSKA BÄSTISEN I VÅTT OCH TÅTT, NI KOMMER LÖSA KONFLIKTERNA IHOP OCH NI KOMMER HA MASSA ROLIGA ÄVENTYR TILLSAMMANS, OCH DU KANSKE FÅR CHANSEN ATT SE OM HAN ÄNDÅ ÄR VAD DU IBLAND TROR HAN ÄR... DU SKA SKAPA DEN DÄR SIDAN OCH MASSPRODUSERA FRAM EN MASSA TAVLOR OCH KANSKE FOTON? OCH GÖRA REKLAM OCH SEN SÄLJA OCH INSE ATT DU VISST KAN MÅLA ÄVEN OM DINA HÄNDER OCH HUVUD HINDRAT DIG I ETT HALVÅR FRÅN ATT MÅLA ORDENTLIGT!!!!! SLAPPNA AV NJUT OCH ÄLSKA MER! DU VET HUR DET SER UT DU VET HUR DET KÄNNS, DU VET ATT DET ÄR BÄTTRE EN DITT GRUBBEL!!! SÅ KOM IGEN NU RES DIG UPP GOGOGOGO! 

TJEJEN KÖR!!!! <3 DU VET ATT DU ÄR VÄRDEFULL! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards