IssaDippa

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Därför att drömmar kan bli sanna med lite tålamod...

Av Isabella - 24 januari 2014 20:45

Efter ett ivrigt damputbrott på att jag inte har koll på framtiden och efter att inte tro på min förmåga att bli anställd någonstanns och få ett jobb... Så lugnade jag mig till slut, började andas och tänka klart. Och insåg att det inte alls är omöjligt och tiden finns. Lugnar jag mig, anstränger mig lagom och inte allt på en gång så kan jag lyckas. Precis som tigertavlan jag la upp i mitt förra inlägg. Jag var lugn när jag gjorde den och vågade för stunden tro på att jag kunde skapa något bra. Och det blev ju ganska bra.


Så vad säger att inte framtiden också kan bli bra om jag bara behåller lugnet och inte överanstränger mig när lusten är där utan tar ett steg i taget och stannar kvar i nuet i stället för den ständiga oron över en framtid jag inte kan veta hur den ser ut eller göra något åt just nu. Det är ganska idiotiskt att oroa sig för något man egentligen inte vet något om.. Varför planera livet om 5 år jag kan ju vara död om 2... Då var det la bara onödig energi?... Så jag börjar sakta men säkert att förstå orden: (Att leva i nuet).


Jag skrev upp allt på en lista.. Och märkte att jag inte har brottom med något. Allt är redan löst mer eller mindre och jag har massa bra ideer jag kan testa för att uppnå olika mål jag har.

Och när det blir tufft och man inte orkar vara i vardagen, livet, sökandet och kampen framåt... Då finns det folk där som älskar mig håller om och av mig och som kan hjälpa mig att resa mig upp igen, för att orka ta nästa steg frammåt. Det har alltid varit så, jag har bara inte alltid förstått det. Även om det är så självklart.... Och visst fan kan alla människor lyckas och uppnå sina mål. Inget är ju omöjligt trots allt.

 

Listan kommer göras oendlig till slut och med olika pilar ut från en punkt från ett ämne och så dära... Gör ni också så ibland? 


 
 
joanna

joanna

24 januari 2014 21:38

Härligt att du äntligen förstått att du ska njuta av o andas i nuet och inte göra allt på en gång. det komner att lösa sig efter studierna bara du inte slår knut på digsjälv!
Klart du kommer lyckas! bara du tror på dig och sätter rimliga mål och delmål! Skitsnygg tiger du målat också!!! Ta hand om dig! längtar till nästa gång du kommer. *kram*

http://www.joizmeds.mittspejs.se

Isabella

26 januari 2014 18:42

Kram o tack, ja börjat förstå i alla fall, dagarna kommer fortfarande då jag tänker för mycket på framtiden... Men jag har lärt mig att skaka av det och ta det där andetaget för och komma tillbaka till nuet. Mer eller mindre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards