IssaDippa

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Viljan att leva i tiden inte nuet.

Av Isabella - 4 november 2014 18:45

Tiden läker alla sår, Tiden lär oss saker, Tiden går alltid frammåt, Vi kan se fram och vi kan se bak i tiden genom minnen och tankar. Tiden kan gå fort och den kan gå sakta. Säg mig något fantastiskt som inte tiden kan göra? 


Jag vet att jag är en son där människa som ofta flyger iväg i tankar och glömmer att leva och njuta av nuet. 

Och jag vet att jag är en son där människa som oroar mig ofta över saker som känns som ett problem.... Men tiden löser även alla problem. På ett eller annat sätt. Så när mina problem löst sig så brukar jag bli lite sur på mig själv och fråga vad det var för mening att även den här gången slösa veckor och ibland flera månader på att oroa mig över ett problem som ändå löste sig till slut. (På ofta ett ganska bra sätt)


Just nu är jag i en period som påstås normal och naturlig i min ålder. En period då man undrar vad sjutsingen man ska lägga sitt krut i det här livet. Dax att välja yrkeskategori typ. Och även om jag just nu jobbar med små barn på förskola som jag vet att jag gillar så är jag ändå fundersam. Jag hade hälst viljat praktisera något vecka på var ända jobb som finns kanske en månad till och med. Men så funkar det inte riktigt. I dagens samhälle så bör man skaffa sig en utbildning och sedan jobba inom det i flera år tills man går i pansion och ska man byta jobb innan dess så bör det vara något inom samma kategori... Sen får man ju inte jobb hur lätt som helst heller. Helt ärligt vet jag inte vad jag vill. Det känns bara så träligt att behöva välja något specifikt jag tröttnar ju så lätt. 


Asså jag har ett liv... Och jag känner mer och mer som tiden går att det är dax att göra något vättigt av sitt liv. Det varar ju trots allt inte i en evighet? Eller är det just det de gör? För tänk om det finns en himel med evigt och lyckligt liv. Varför ska jag vänta på det när jag kan göra det bästa av livet på Jorden. Så har vi levt bra på jorden vare sig det finns något bra efter jordelivet eller ej. Jag vill mer en bara leva i samhällets struktur och som alla andra ''Svennsons'' Men jag kommer inte riktigt någon vart jag har liksom inte orken kvar att ta tag i det. När jag väl känner för det.

- Känner någon igen sig? 


Och sen var det ju det där med pengar också... =/ 

Kan inte leva utan pengar. Nu menar jag inte att jag inte vill jobba 

och bara leva rikt. För jag vill förtjäna mina pengar men jag vill göra det

på ett väldigt roligt sätt med lite olika yrkesformer under veckorna.

Tjäna pengar på olika sätt. (Lagliga sätt) 


Och jag vet att den ända som kan uppfylla min dröm är jag. Men vet inte vart jag ska börja.

Och jag ville mest skriva ett inlägg om tid. För tid spelar roll men tid är oftast mer bra en det är dåligt.

Även om det innebär att vi blir äldre för varje sekund och att tiden kan vara extremt sölig när vi är otåliga

eller har tråkigt eller likande. Men för det mesta ger tiden oss kunskap och härliga minnen. Så många pratar idag

om att lära sig leva i nuet. Men jag undrar om det egentligen inte handlar om att lära sig hantera tiden? 

Om vi styr tiden så som vi vill så kanske vi kan bli lite lyckligare? 

För att bara lära sig att stanna i nuet går inte. För varje sekund går tiden framåt. Och ja jag håller med om att det är 

bra att stanna upp och slappna av ibland någon gång då och då för att komma ihåg hur skönt livet är och hinna med och känna att vi lever i vårt stressiga liv. Men jag vill känna att varje tid är en underbar plats en underbar tid. Och inte vara fast i klockans tid utan livets tid. 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards