IssaDippa

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Här är jag här är nu här vill jag leva.

Av Isabella - 21 september 2013 17:45

Älskade underbara internatliv! Trode inte det skulle bli så fantastiskt inte att så många människor kunde vara så öppna och trevliga. Jag hade kunnat stanna här flera år till om det inte vore för alla kostnader och att livet måste gå vidare i nya banor. Ena dagen står man och lirar runt med färg och penslar i konstatteljen till ljudet av en gittarspelande nynnande kille. En annan kväll pratar man allvar och filosofi om livet med någon inne på dess rum samtidigt som man tittar på en inspelad musikal och blir masserad och är allmänt avslappnad efter en lång härlig skoldag. En tredje kväll är det gemensam tacco kväll i vår trappuppgång för dem som vill. Vissa kvällar består av film och tända ljus och tjatter med ett par nyblivna vänner. Ibland kan jag gå in i mitt rum sitta och ta det lugnt i ensamhet lika fort kan jag springa ut igen och umgås med andra och bara ha kul,måla,skratta,laga mat,promenera,busa,hänga,lira,sporta och så vidare... 


På skoldagarna lär jag mig att se saker på ett annat sätt, ibland blir jag informerad om saker jag inte visste förut och surrandet vid fikatid är bara halvbesvärligt. Helt okej ändå för då möts vi och säger hej ger varandra en kram med ett leende och finner något att roa oss med. Kanske ett samtal kanske delar vi på en schoklad kaka kanske smyger vi oss på bakom varandra och skrämms lite lagom busigt och glatt. Kanske badar vi en dag eller lägger oss ute på en gräskulle och spelar ett sälskaps spel. Vi tar dagen som den kommer och inget regn i världen kan stoppa oss. Här är allt som det ska, som om jag dött och kommit till himelriket. Vill aldrig här ifrån så snälla låt mig få behålla er ni fina underbara fantastiska människor som varje dag gör min dag! 

Kanske ses vi på någon kvällsaktivitet under veckan?? På yogan,innebandyn kanske teatern?

Säg vad kommer räktorn informera om den här måndagen? Säg vilka håller tal på andrums dagarna den här veckan? Vad skapar vi idag med vilka färger med vilka kritor eller pennor och vad blir det för konstiga ställningar på krokin den här veckan?

Är det någon mer som ska lägga en ilsken arglapp inne i tvättstugan den här veckan?

Så säg mig ses vi vid lunch? Hmm undra vad det blir för gått idag? Och vad är efterrätten? Frukt eller kanske muffins? 

Vilken film ser vi ikväll och vilka vill hänga  med på till en trip in till Jönköping idag? 

Ge mig en kram och berätta om vad du tänker om döden, livet kanske gud och universum?

Ska vi pynta bostaden? Vems tur är det att städa den här veckan?

Har du hört det senaste ryktet? Är de bara vänner eller mer en så?

Fånga ögonblicken och minnerna med kameran! 

*Låt den här underbara känslan inom mig aldrig någonsin få ett slut!* <3<3<3<3<3

  

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards