IssaDippa

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Alla har vi våra olika sidor.

Av Isabella - 23 februari 2014 22:07

Vi har alla våra olika sidor. Och även om inte alla syns utanpå så har vi oftast flera sidor inom oss. Som kommer ut ibland eller kanske aldrig får chansens att släppas ut i det fria. Ut i verkligheten. Men känslorna och tankarna finns alltid där. Igår lekte jag med min kamera och med kläder ur min gaderob. Jag såg inte bara skillnaden på hur jag såg ut i dem olika kläderna och stilarna jag kände också en känsla. En känsla jag kände igen.. Och började leta fram det som tilltalade mina olika ''mig'' mina känslofigurer mina drömideall. Jag började fundera på mitt riktiga jag och när jag tänkte ta en bild på mitt vanliga jag... Så kom jag inte på vad jag skulle ta på mig eller ens vad det innebar att vara mitt vanliga jag. När jag sedan satte mig ner för att kolla igenom bilderna så började jag fundera... Skulle jag bli en av dem här roll figurerna en vacker dag? Skulle jag bli alla? Eller ingenalls? Skulle jag trivas med att vara en av dem? Vem är jag och vem kommer jag att bli? Vem har jag varit och har man levt olika liv innan man fick leva det liv man nu lever?


Vem är du och vilka rollfigurer har du inom dig? Släpper du fram dem ibland eller stänger du in dem och håller dem hemliga för omvärlden? Låt mig få veta jag är intresserad och undrar. 


Här är i alla fall jag och dem roller jag ibland ger utryck för eller ändast har inom mig. Jag kan kanske glömt någon men det här är väl dem vanligaste inom mig. Och som folk kanske tar mig för.... Sen finns det en rollfigur jag drömmer mest om allt om att få bli en vacker dag men jag vet lika lite om henne som jag vet om hur jag mitt vardagliga liv klär sig specifikt. 


Nr 1

Tjejen som jag tror många ser och tar mig för... I alla fall äldre kvinnor! Ni vet den där snälla, gulliga och försiktiga lilla tösen. Som charmar och har många funderingar som krättsar. Och som vill rädda världen och göra gott omkring sig och sprida glädje även om hon inte är helt bra på det alltid. Men hon har aldrig riktigt kännts som hela jag.

 

Nr 2

Tjejen som är cool och har attityd som sparkar svinen mellan benen och som är duktig på att samla på sig vänner. Men som är sårbar och mjuk på insidan. Tjejen som inte tar någon skit. Tjejen jag ofta drömmer om och önskar att jag var.

 

Nr 3

Den vältränade tjejen som har både muskler och kondition och uthållighet. Som äter hälsosammt fullt ut och tränar mest hela dagarna. Som  har överskåttsenergi och som man inte vill hamna i slagsmål med. Vissa dagar önskar jag att jag orkade ta tag i mitt liv och bli just den där tjejen. Men nyttig mat känns oftast dyster och enformig och det där med att träna. Jag kan träna men tränar oftast för hårt i början och blir sjuk. Eller så blir jag utråkad av enformiga rörelser på ex. gym... Det bästa är när man har kul tillsammans med andra samtidigt som man rör sig. 

 

Nr 4

Psykopaten som inte längre går att såra... Som dödar dem som gör mänskligheten och som gjort henne och dem hon älskar illa... Hon som längre inte bryr sig. Hon som aldrig gråter.. Hon som fått vara med om för mycket skit och längre inte klarat av att se ljuset och gå vidare... Det här tjejen jag är livrädd för att råka bli vissa dagar och stunder. Då allt och alla lyckas göra mig arg. Ibland känns det som det finns en son djup ilska i mig som skulle kunna stänga av allt gott och förnuftigt i mig och bara ta en kniv och stycka alla sina fiender i stället för att förlåta och gå vidare. Och försöka resa sig av kärlek och allt som är gott i livet.

 

Nr 5

Den där kreativa skapar tjejen, som analyserar och ser konst i allt... Tjejen jag önskar jag hade mer av. Tjejen som kan skapa varje dag i flera timmar utan att tröttna. Men jag är inte riktigt hon, jag är inte så ambitiös som vissa konst människor är. Jag skulle verkligen vilja ha ett ämne jag brinner för och då vore konst en sådan sak. Eller rättare sagt måleriet och tecknandet, skapandet helt enkelt. Men jag har inget jag riktigt brinner för... Bortsätt från allt filosofiskt förståss... Men det är inget som går att ta på!   


Det var mina 5. Nu undrar jag vilket är mitt riktiga jag. Är alla det? Och vilka sidor visar jag mest? Vilken sida är mest mig enligt er? Snälla låt mig få veta? 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards