IssaDippa

Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Livets galna lek?

Av Isabella - 27 mars 2014 20:06

Woff! Sa dagen och sedan var det kväll. Dagen präglad av tankar kring livet och på eftermidagen låg jag och tittade på en dokumentär om en kille som också han sökte efter svar på sina tankar om livet. Efter kvällsmidagen höll solen på att gå ner. Men denna kväll på ett sont där speciellt vacker sätt. När vackra färger som lila,rosa,röd finns med på himlen. Jag fotade det och försökte även fånga ett par tråkiga änder som flyttat in i den lilla dammen som ligger precis utmed vägen in till matsalen. Jag fick inga bra bilder på dem stackars fåglarna jag försökte få lite liv i. Men jag fick några riktigt fina bilder på den något extra binnande solen, samtidigt som jag blev något bländad av solens starka ljus. När solen i princip hade gått ner satt jag med några från skolan och mina klassförestånade och såg på en dokumenter film. En film som väckte tankar och ideer och inspiration i mig. Filmen påminde mig om det tokiga året som varit och allt som jag trots min otro lyckats åstakomma. Jag gick länge och sa att jag kände mig sämre en någonsin inte bättre! Men ikväll sneglade jag på mitt senaste verk och medans jag tidigare under dagen hade snabbt fummlat ur mig hur många tavlor jag gjort och varit nöjd med under det här året så kom jag på en efter en. Jag kom upp i ett antal jag inte hade tänkt på innan. Det var ändå en 5-6 tavlor och det är mer en vad jag brukar lyckas åstakomma på ett år. När det gäller tavlor att känna sig nöjd och stolt över. Det här har varit en bra vecka, en ospeciellt vecka, men ändå en bra vecka. Trots mina magbekymmer jag haft hela veckan som jag inte kan komma underfull med vad som är fel den här gången. Har inte gjort något direkt annorlunda. Men jag är kanske lite små krasslig har trots allt känt mig yr på natten och varit lite små snuvig och inte riktigt hej hopp humör. Så tja det där löser sig snart vill jag hoppas. Men som sagt tillbaka till livet. De senaste två åren har jag ställt mig frågan. Vad fan vad det som hände? Och nu har jag börjat gå över till. Vad ska hända nu? Nu när jag har min fullkomliga frihet. Jag är uppspelt flera månader i förväg inför flyttat till min bästa vän och den ända kille jag litar på fullt ut och vägrar släppa taget om. Samtidigt som jag är livrädd för det. Det gick fort att sätta sig in i Folkhögskole situationen, men att byta stad och skaffa ett jobb i stället för att gå i skola och inte känna en jävel. Hur fan ska det gå? Men gud så spännande det känns! Vilket äventyr! Och jag hoppas jag gör det till något bra. Och att jag kommer lyckas med det. Jag hoppas faktiskt jag och Micke trivs så bra ihop att vi bor ihop i flera år framöver. Skaffar oss bra jobb. Och köper ett lagom stort hus där jag kan ha en egen attelje och studio. Hålla på med både fotografier och tavlor. Och jag har ju börjat hitta en stil inom konsten som faller mig bra i smaken. Streetart. Fast laglig sådan. :) 

Jag har till och med lärt mig att tycka om färg! Mina tavlor är färggladare en någonsin förut! Jag som bara tecknade förr. Jag gillar fortfarande bäst att sitta och teckna i lugn och ro när hälst jag har lust. Men det har börjat bli lite härligt att kleta ner sig med den jädra färgen jag klagat på så länge. Jaha, fan också. Så nu börjar jag gilla den här situationen... Nu när vi slutar om typ 12 veckor! Eller hur många veckor det nu var? 

Ooo well det var allt för mig denna kväll. Herrå. 

Åh föresten här är lite bilder på solen jag fångade denna kväll:
       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards