IssaDippa

Direktlänk till inlägg 26 december 2013

Stora drömmar, mycket vilja, men för lite förståelse!

Av Isabella - 26 december 2013 21:27


   

När hjärtat slår för någonting extra mycket så ska man väl följa hjärtat? 

Jag har fått höra att man ska följa sina drömmar och sitt hjärta. Göra det man vill, för man kan göra precis vad som helst bara man vill det tillräckligt mycket.

MEN SÅ HINDRA MIG INTE DÅ!

SLUTA TVIVLA PÅ MIG!

HJÄLP MIG ISTÄLLET!

Det får bara mig att tvivla. Stötta mig i stället och säg att det går!

Säg inte åt mig att jag inte kan göra allt det där. Säg inte åt mig att det är orealistiska drömmar och att det är bättre att göra som alla andra följa mängden och skaffa mig ett vanligt jobb och en vanlig familj! 

Säg inte att jag växer ifrån det!

För jag har haft samma viljekraft och dröm i mig i så många år jag kan minnas att jag funnits nu!

Jag har blivit så sjukt inspererad och det sitter så hårt i mig att jag visst tänker rädda världen! 

Jag vet att jag inte kan rädda hela världen själv men kan jag göra något någonstanns så är jag med och räddar en del av den. Problemet är bara jag vill inte göra något litet jag vill göra något stort och ha det som arbete på heltid! 

Jag vill få ut något. Jag vet inte vad eller hur det rätta sättet är. 

Men jag tror att mycket kan bli bättre i världen bara vi tonar när en hel del fördommar och får lite mer medkänsla för varandra! Så jag tänkte komma ut med det goda budskapet! Jag vet att jag inte borde vara så ivrig! Jag borde ju ta hand om mig själv först tills min självkänsla är på högsta nivån! Om det finns en sådan det vill säga. Men jag tänker och tror att jag kan öka nivån genom att påbörja arbetet redan nu och se att det går och att jag lyckas och kan! 

Jag behöver bara din hjälp! Om du inte vill gå sida vid sida med mig så stötta mig åtminstonde med dina ord på mig!

Jag är så trött på att folk inte bryr sig. Dem säger det är bra ideer jag har men inte mer en så. Rästen är bara gnäll och klag...

JAG TÄNKER GÖRA SOM SVENSKA HJÄLTARNA!

JAG TÄNKER GÖRA SOM MODER TERESA! 

JAG TÄNKER GÖRA SOM JESUS! (Bortsätt från vissa under...För att gå på vatten ser jag ingen mening med.)

JAG TÄNKER GÖRA SOM MANDELA 

JAG TÄNKER GÖRA SOM DEN DÄR SKALLIGA GUBBEN SOM JAG GLÖMT NAMNET PÅ! 

JAG TÄNKER GÖRA SOM DEN DÄR ANDRA GUBBEN MED ORANGE MORGONROCK SOM JAG OCKSÅ GLÖMT NAMNET PÅ!


Jag önskar jag visste hur. Hur jag skulle få igång allting och få det stort!

Jag önskar jag kunde bilda en grupp och få den att öka allt mer! Spridning tillsammans!

Jag önskar jag kunde bli statsminister och säga alla dessa maktgiriga och pengatokiga politiker vi har idag ett par sanningens ord! Dem verkar ju inte fatta ett skit!


Jag önskar mycket men vet att det måste ske i små steg och allt hinner jag nog inte på en livstid... Det är mycket jobb men får jag ihop fler så kan man dela upp uppgifterna.


Jag vill inte bli känd för hjältemod eller något sådant. Jag vill bara att världen ska bli mer förståndig att leva i! 

Sen kan jag dö 101 år gamal och alldeles nöjd med livet! 


Jag är en sökare och nu vet jag vad jag söker efter. Jag har hört att den som söker han finner och också att en sökare alltid söker och alltså aldrig når sitt mål. Jag har hittat vad jag söker... Och det är kunskapen om livet och sanningen. Sanningen som just nu är en lögn. Jag plockar pusselbitar från människor jag möter och får en bild som känns rätt. Din fråga är säkert. Vad får mig att tro att just den bild jag fått är rätt. Well fråga mig då, så ska jag försöka förklara. För jag har bara valt det som låter godast och som får mitt hjärta att pumpa lite hårdare en annars. 

Jag vet som sagt inte hur jag ska nå målet kanske är det därför man säger att en sökare aldrig kommer till hållplatsen... Men jag hoppas ändå kunna ändra på det. För tänk om man i sista sekunden av livet faktiskt kommer fram till den där hållplatsen trots allt!


När jag var barn så gjorde jag som jag blev tillsagd. Och i tonåren började jag planera vilket yrke jag skulle skaffa mig efter skolan. Det verkade länge som människor. Gärna helst barn. Små barn. Men efter ett halvår på en folkhögskola och hemifrån så har jag insätt att livet är så mycket större och måste hinnas leva! Vi lever trots allt bara en gång. 

Att mitt framtida yrke ska handla om människor står jag fast vid. Men jag vill inte ha en fast grund. Jag vill utvecklas och leva. Antingen kan jag ju skaffa ett vanligt jobb och byta till olika yrken för att utvecklas eller så kan jag stå på en grund som är rörlig precis hela tiden och på oförutsädd tid och utvecklas i alla kategorier när som helst, var som helst och hur som helst. Det kanske lät som en ostadig ekonomi. Men ni kan andas ut, jag ska se till att det finns en stadig ekonomi i grunden någonstanns i från kanske genom konsten. Ja vem vet... Eller på något annat sätt. Jag löser detta ska ni se!


Jag är inte den som nickar med längre bara för att. Jag tycker så mycket är fel och jag är trött på att sätta på tvn och få höra att det behövs mer pengar till canserforskningen. Eller få höra om alla dessa ny bombattentat. Eller om alla dessa barn som lever i dåliga hem och som blir mobbade och utsatta på olika sätt varje dag. Jag är trött på att få höra om personen som mördat och våldtagit 18 kvinnor. Jag vet ju att det går att förändra saker som är dåligt så varför skulle inte detta gå att ändra? Sluta att bara berätta nyheten gör något åt det i stället. Så att nyheterna börja låta tvätt om. Så att dem säger på nyheterna en dag... Canserforskningen har fått fram ett botemedel nu blickar vi bara frammåt! Eller, här är ett klipp där dem båda krigsdrabbade länderna tar varandra i hand och kramar om varandra och sjunger en fredsång som ekar över hela landet. Eller varför inte få höra när man sätter på tvn den där morgonen eller sena eftermiddagen, allt fler barn börjar få bättre livssituationer och eleverna på skolorna har själva tagit tag i mobbningen och slutat att retas och hjälper nu varandra och alla leker med alla. I takt med detta så har betygen ökat och arbetsgivare vill ha elever redan efter gymnasiet så dem inte behöver plugga bort halva livet på högskolor.... :) Ni hajar grejen eller hur? 

Man vore ju liksom gladare om dem nyheterna kom, men det känns som att dem är väldigt få. Och är det något som är positivt på nyheterna så är det typ vilket lag i fotboll eller hokey som vann, men det betyder ju att det andra laget förlorade. Och då blir det ju inte riktigt positivt i alla fall. Och ja ibland kommer la positiva nyheter om att en teaterföreställning är i stockholm och gratis att se på det och det datumet. Eller kanske bara den glada lilla fåniga nyheten om att kollektivtrafiken har ökat med 0,1% ÄSHE KOM IGEN NÄR DEN ÖKAT MED 50% åtminstonde!


Om du ser mig fundera. Och undrar vad jag fundera på... Så kan jag säga dig, att det inte är särskilt omöjlight att jag dunderar på hur man faktiskt ska rädda världen. 

Jag skulle bli as glad om du ville fundera på det tillsammans med mig och sedan hjälps vi åt att göra något åt det. Något vi kan, vi börjar smått och stegrar framåt! 

Folks får 1000 000 likes på youtube efter en fånig video dem lagt upp vad säger då att inte vi kan göra en som får lika många likes på loppen av en vecka som berör och som får folk att göra något. 

Jag ska erkänna jag har inte gjort mycket själv en. Men jag har börjat... 

Och jag har mer planer... Små steg, Stora tankar, massa ideer. Men det svåra är att få ihop det och sedan ta steget att våga göra något. Hoppa ut där utan att veta hur det ska gå... Men det ska gå och är vi fler blir vi modigare och vågar mer!


Här kommer en djup personlig fråga från mitt innerst som lyder så här:

- Vill du hjälpa mig att börja försöka rädda världen?

Jag vet att den är stor, så jag ska ge dig tid att tänka. Men ge det en ärlig chans och som sagt smått gör också gott!


     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards