IssaDippa

Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Underbara sommardag. Med bilder!!!

Av Isabella - 21 maj 2014 17:58

Wow, oj vilken härlig sommardag. Vad har jag gjort idag? Allt.. Allt, precis allt.. Jag undrar seriöst hur många gånger jag sprungit upp och ner för skolans backe idag. Så trots magont och sorjligt farväl så har jag varit ovanligt pigg idag. Och är fortfarande sprallig... Fast är nog rätt trött samtidigt. Så okej tjejen vad hände egentligen idag?


Först vaknade jag ännu en morgon denna veckan av att jag trode jag försovit mig och rusar till frukosten... Men det var ju dött där... Lika dött som i måndags... Och insåg åter igen att jag tagit fel på tiden. Men jag trode värkligen klockan ringt och att jag somnade om... Men antar att jag bara drömde det till förvirrat. 


Sen gick jag för en gångs skull på två kroki pass idag. För jag tänkte... Jag är jätte pigg och har ingen aning om vad jag ska göra... Så jag gick dit och hade dubbelkroki. Efter lunchen sprang jag omkring fram och tillbaka upp och ner in och ut. För att hämta,lämna och plocka ihop saker. Även fota och ligga och njuta av solen en stund. Fick även raka om benen då jag tydligen fuskade igår. Det sved en del... Men så går det när man hastar med fel hyvel... Och utan krämen... Hur som helst... Sen var det dax att åka iväg på en liten utflyckt till godisfabriken med Elsa. Jag har aldrig varit i den kända lilla Mullsjö-Godisfabriken förut. Där bjöd hon mig på både glass och någon cola grej. Och när vi åkte hem till skolan igen så snackade vi en stund och tog kort och när vi skulle kramas förväl så blev det typ 4-5 kramar i stället för en. Ushe sen kom nästan tårarna... Och jag inte den som brukar lipa över avsked. Men det var på väg och jag hoppas verkligen jag kommer få träffa den kvinnan fler gånger i mitt liv. Det spelar ingen roll att hon inte älskar mig lika mycket som jag älskar henne... Ja det är i alla fall så jag tror det är... Men vad kan jag veta och säga... Kan man egentligen mäta kärlek? Kan man sätta upp sont på en skala? Kan man älska någon mer en sig själv och är människor verkligen berädda att ofra sitt liv för någon annan? Hmm... Nåja hur som helst. Så är jag glad att jag fick möta den coola kvinnan. Och sen da.. Tja sen stötte jag på en kompis på skolan och snackade fram till Middag. Och nu nu sitter jag här och skriver och undrar var alla glädje meningar tog vägen? Trode det här skulle bli världens längsta lycko grej. Men kanske har jag inte tänkt så mycket idag utan bara varit och låtit dagen glida förbi. Nu är jag lycklig. Insåg idag hur bra livet känns just nu... Om magen hade varit frisk så hade mitt liv varit perfekt just nu. Jag är inte ens orolig över om jag ska få jobb eller inte och så vidare... Jag försöker att bara vara och se vad som händer. Men den oron kommer säkert också till slut. Men just nu är jag bara peppad inför framtiden och allt annat som kommer ske... Avslutningfester, inflyttning till bästa vännen... Allt årdnar sig. <3


GUD JAG ÄLSKAR DIG TACK FÖR DENNA DAG!!!

Här kommer lite bilder: Från kroki året.. Och lite sommarnatur bilder en skulptur och Godis...

PS: Jag suger på kroki! Men det var ändå kul och bläddra igenom blocket och alla teckningar... För det

var tydligt när jag var på dåligt eller bra humör... Jag skriver när jag är frustrerad eller kryssar för mina figurer..

Och ibland när jag tröttnat så målar jag hästhuvuden och annat på kroppen... Men är hyfsat nöjd med skulpturen i

alla fall.. Och ända anledningen till at jag ej fixar kroki är för att det är en stress faktor.. Man ska hinna måla en fin kropp på bara någon minut. Ibland 1 min ibland 10 sek och ibland 5 minuter... Längsta är 20 min. Men jag har 

helst timmar på mig och fria timmar... Måla på beställning är inte min grej. Men oj... Nu blev det nästan negativt... Nu går vi tillbaka till att dagen varit underbar. :P Finelifina dag!

   

                              

Hejdå . <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards