IssaDippa

Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Krossa facken börja älska...

Av Isabella - 22 september 2014 23:13

Tänk så mycket vi dömmer varje dag kanske varje timme. Vi dömmer och vi är rädda för det vi inte förstår och vi tycker att det vi inte förstår är udda och konstigt. Vårt psyke lägger allt och alla i fack för att vi inte ska bli alldeles förvirrade. Är jag då konstig som känner mig mer förvirrad över varför vi lägger varandra i alla dessa fack? 


Vi är människor och ja vi ser olika ut och gillar olika saker. Men vi är av samma art vi har samma känslor och kan lära av varandras olikheter. Jag har senaste tiden varit förvånad över dem människor jag fått lära känna genom dem senaste åren.

I början trode jag inte det var sant hur kunde jag fastna för den där människan eller dem där? 

Det jag så länge sagt imot? Det som verkar så konstigt och underligt. Saker jag fnyst åt saker jag aldrig förstått mig på.


Men idag börjar jag allt mer trivas med alla dessa olika människor. Visst finns det människor jag inte faller för människor man inte får konection med. För tänk vad jag fått lära mig och plötsligt låter allt normalt. Och jag börjar känna mig normal.


I början var det tvät om. Jag tänkte om jag gillar den här skumma filuren. Vad är då jag för en? 

Men när jag började se hur folk accepterar varandra på vissa platser oavsätt vad. Och när människor kämpar för andra människor som den kanske ens aldrig mött i verkligheten. Och då man börjar tro att det möjligen kan finnas en Gud som skapade världen. Så kanske också chansen finns att han skapade oss så som vi är...

Och om meningen är att vi ska leva i harmoni och kärlek så får vi väl lära oss acceptera varandra.


Det här har faktiskt börjat bli en lek en kul resa. Och försöka hitta så många UNIKA människor som möjligt.

Och jag börjar allt mer tappa förståelsen för ordet ''den där är lite annorlunda'' den där är lite speciell''

Börjar titta på människan men kan inte se det där som är udda. Oavsätt vad. Oavsätt funktionshinder eller psykiskt hinder eller religion eller vanor eller någonting alls!  Jag försöker bara se genom ögonen och ser bara en person med känslor och tankar. Dessvärre ser jag mig. Och alla jag känner. Jag ser inte längre skillnaderna. 

Jag gillar och ogillar människor. Men jag delar inte upp riktigt i fack på samma sätt längre. Och det är skönt.

Känner mig mer medmänsklig liksom. 


Det här går att tala långt om och dra in på banor om hur vida vi inte ska dömma på förhand för vi kan ha så himla fel.

Typ att är man gay ser man ut och beter sig på ett visst sätt... FY VAD FEL DET ÄR! Och är man kristen så är man så där.... FY VAD FEL DET ÄR! 


Tja vi har våra erfarenheter och utifrån det börjar vi skapa dem där himla facken och dömmer. Men vi bör väl möta alla innan vi tar för givet att hela gruppen är sådan. Eller hur?!


Tja jag skriver inget bra längre. Men det här får funka i alla fall. Nu har jag i alla fall skrivit något. Det är bra.

Tror jag eftersom det var ett tag sen. Hmm... :/ 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards