IssaDippa

Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Låt mig få känna att jag duger...

Av Isabella - 23 september 2014 20:00

Även om jag lyckades... Så finns det mer... Jag är inte säker på hur länge till jag klarar av känslan av att inte duga och vara tillräcklig. Jag försöker inbilla mig att så fort jag skaffat jobb och körkort så är allt över. Hur mycket vuxnare krav kan man sedan uppfylla? Insåg sedan att sen kommer väl tjat om att skaffa en man, gifta sig och skaffa barn. Uppfylla andras defusa krav. Och sen ska man la försöka kräva löneföhöjningar utvecklas tillräckligt mycket varje år för att inte få kicken från jobbet. Och vara alla till lags. Och jag orkar inte... För det är inte jag och inte på mina vilkor. 


För mig var målet med att bli vuxen att helt enkelt börja göra som jag vill och följa mitt hjärta.

Ändå så suger jag in alla kraven... Jag trode jag kunde fly från dem... Men här kommer nya...


Jag jobbade idag. Och folk verkar tycka att det är inte tillräckligt med timvikarie jobb...

Att jag borde skriva in mig på arbetsförnedringen och ge mig ut och söka ännu mer.

Men jag orkar inte just nu. Jag vill bli stabil först.

Och jag kan inte skaffa mig ett jobb med den här usla självkänslan och tron på mig själv!

Då är jag inte mycket till arbetskamrat.

Först måste jag lära mig förstå arbetslivet och ta reda på vad jag verkligen vill med mitt liv

och reda upp vissa knutar inombords och undvika stress så gott det går! 

Och lära mig hantera konflikter och gnällkärringar... Utan att bli nerdragen själv eller på dåligt humör.


Det må väl hända att jag är starkare en förr... Det mår väl hända att jag går upprätt och inte med huvudet ner i marken.

Men när jag ser min egen spegelbild och ser sorjsna ögon som tappat en del av hoppet en del av glädjen så känns det fel. Det där är inte jag. Jag avskyr känslan av att behöva gråta rejält och få ett mörkt utbrott och i stället kväver det inom mig istället. Och försöker vara stark... Men i stället känner jag mig bara svagare. Jag tänker ta tillbaka mig själv. Men det är tufft när jag knappt orkar ta tag i första steget.

Jag trode det jag åstakommit var bra och vuxet. Men mer... =/ 

Snälla undvik att kalla mig lat och opasslig och ointitiativ tagande. För det handlar inte om det.

Jag kan nog massor... Men just nu.... Behöver jag kraft från andra håll. 

Det stör mig att jag inte fick vara nöjd med min livssituation och stanna där ett tag. 

Jag försöker för tusan läka min egen kropp både själsligt och kroppsligt.

Jag bär ju på en sjukdom jag försöker hitta ett bra sätt att leva med. Bara 

något slags botemedel eller bra hanteringsätt av det kommer göra det lättare att

orka söka jobb. Och en läkare som säger JA och hjälper till. Läkaren behöver

inte göra något arbete mer en att säga JA. Allt blir lättare då.

För jag är redan säker på min sak. SÅ DET SA!

..................................................

..................................................

......

Så nu slänger vi offerkoftan. Och tänker positivt vad är dem olika stegen och vilken ordning ska vi ta dem i.

????????? 

Njuta mer av att jag fått nya bra vänner. Aaa det är en bra plan.

Och sen ringa o be om en läkartid. Är också ett bra litet steg till att börja med.

Och sen läsa mycket mer i min stora bok om självkänsla... Ja men det gäller att känna in texten också...

Sen får jag väl ta mig i kragen och tänka att jag ändå åstakommit mycket och kan fortsätta vara stolt över 

mig själv utan att andra bör lägga sig i och sabba min bild av det hela...

Hmm... vi kanske kan försöka börja där i alla fall.



Ps: Jag är inte självmordsbenägen, eller i djup depprition.

Jag är bara irritera och utmattad och något deppig över 

att jag aldrig riktigt får känna att jag gjort tillräckligt och duger

enligt folk!!! Thats it! Bye bye. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards