IssaDippa

Direktlänk till inlägg 1 november 2013

Ullaredtour - Vänta lite nu!

Av Isabella - 1 november 2013 13:55

Okej så igår var jag och min familj på ullared, vilket det verkar som väldigt många varit på den här veckan. Det vi alla i familjen la märke till är att ullared är inte alls så billigt som det har känts som innan. Vi gämförde saker och kom på ställen där vi kunde få saker och ting billigare. Jag medger att jag kanske tjänar någon hundrig på klädesplagg men kanvastavlorna jag målar på visste jag att jag kan köpa billigare på Dollarstore. Och tja mamma och pappa hittade också grejer dem visste dem kunde få för samma pris eller billigare på andra ställen. Jag menar inte att vara pesimist eller hotandes mot GK:s i ullared. För då vet jag många som skulle spöa upp mig! Jag gillar affärens för dens storlek och utbud det gör jag. Men jag är besviken på att det kändes billigare där förr. Eller så bara insåg jag det inte förens igår. 


Hur som helst är jag impad av mitt lugn igår. Jag avskyr när det är massa folk! Jag brukar bli grymt frustrerad vilket jag smått blev ibland. Men så börjde jag använda alla människor i en lek i stället. Jag tänkte hinderbana! Man får liksom åka slalom mellan människor. Tränga igenom sig trånga utrymmen och vänta in det rätta läget då man kan springa i mellan. 


Jag hade också en annan plan i huvudet men vågade inte riktigt vara så våghalsig. Att man börjar springa och skrika:

-Se upp! Akta på er! Ge plats! Här kommer jag! Som om allt vore ett krisigt nödläge...

En annan sak jag reagerade på var hur många skåningar det var där och hur vida glada dem är. Ja folk brukar vara glada på Ullared men asså det var något speciellt över dem. Andra verkade ju mest irriterade på andra. Och i högtalarna ropades det ständigt ut efter människor och vagnar som blivit bortappade. Var på jag bara hade två saker att säga:


-MOBIL?! I dagens samhälle står ju alla med sina iphones och andra lyx mobiltelefoner och använder dem ständigt även i sociala situationer bland människor väljer många att hellre sitta med ansiktet ner i mobilen en den riktiga människan framför dem! Varför i hela friden har dem ingen telfon nu da!? När de är på ett ställe där de vet om att det är lätt att tappa bort varandra. Jag medger att folk inte alltid höra sina telefoner när de ringer där inne. Men ändå!!!


Det andra jag har att säga är!...


-HUR SVÅRT ÄR DET ATT HÅLLA KOLL PÅ EN VAGN?! Jag förstår om folk ställer sin vagn och sedan går på annat håll och hämtar saker för att lägga i vagnen för att göra det smidigt för sig. Men hur svårt är det att organisera huvudet och märkta ut i tanken var man faktiskt ställde den? Jag menar tänk efter okej du är på tvålavdelning och du är under ex. E4. Ställ den då där och kom ihåg detta. Eller för all del ställ den på ett ställe där det står att man kan ställa sin vagn...Ivriga människor som inte använder huvudet när de shoppar phö! Om du är en av dem som tappat bort sin vagn någon gång när du varit där. Well inte meningen att klanka ner på dig. Jag råkar bara vara duktig på att säga ifrån när jag blir irriterad. Men jag medger att jag inte alltid är så smart själv med vissa saker. Så ta inte illa upp!


Nåväl det var en trevlig resa trots allt. Vi övernattade även på Ullareds Hotell. Vilket fick mig att drömma och fantistera lite om hur jag skulle kunna inreda en lägenhet i detta fall en 1a. Hmm... jag undrar så hur det ska sluta... Var kommer jag bo och hur kommer det se ut där? Har jag råd och designa det som jag vill eller kommer jag inte bry mig så myckt just då och bara tänka på att ha det billigt det väll säga att de skulle sluta med secondhandmöbler i stället för ikea? 

Jaja det får la tiden och framtiden avgöra. 


Heh jaa, som sagt vanligt vis brukar folk vara glada och vilja visa upp alla saker de köpt på sin Ullared tour... Och ja min tanke var la så först. Varför vet jag inte... Jag är ju inte den som är stolt över det eller vill göra andra avundsjuka eller vad nu anledningarna är för att folk ständigt bloggar  och lägger upp bilder på detta så fort dem varit på ullared. Hm.. Men men det spelar väl ingen roll. Det blev ju ändå inte så. Det blev ju i stället någon slags argumentatation mot det som jag ändå tror de flesta kan irritera sig på med ullared och folk där. Men som sagt försöker inte klanka ner på stället för det har ett fint utbud och även om inte allt är så billigt som förr så finns det fortfarande en del saker som är till bra priser! :)


Och ja där ser man inte ens det här inlägget kunde jag hålla kort, men men det är la det som gör mig till mig att skriva världens längsta inlägg och eftersom jag vet om folk som faktiskt läser så vet jag också att det antagligen är tillräckligt intressant för folk så att de orkar läsa hela. Men det förståss det hade inte spelat någon roll vad andra tycker jag skriver ju mest för att skriva av mina tankar för min skull även om jag erkänner att de är himla kul när folk läser och visar intresse, även om jag ej förstår varför folk gör det, de bryr sig om mitt egoliv? Om de gör det måste det vara ett gott bevis på att de verkligen tycker om mig och bryr sig om mig för att ens kunna vara intresserade av vad jag gör och tänker om saker och ting. Åhh vad glad jag blev av den tanken! :) Hejsvejs!


 










 
 
Ingen bild

joanna

1 november 2013 16:31

Härligt att du överlevde. håller med om att mycket kan man numera hitta billigare, men vet ej om ullared blivit dyrare tror snarare det är att butiker som rusta, öb och dollarstore har ökat. förr fanns inte dom, speciellt inte i lilla Nässjö. jag brukar skippa köpa sånt jag alltid klöpte förr som två, schampo, balsam eftersom det går hitta billigt nu, men förr när man bvar tvungen att handla på kvantum om de ens hade rätt märke, annars åhlens eller A6 DÅ var det billigare med ullared.
men tror de flesta åker dit för kläder, barnkläder (en unge som växer ur en storlek på en månad behöver ju nytt hela tiden) heminredning eller osm mig: hästsaker.. ett schabrak kostar där 150:- i hästaffören i jönköping kostar dte billigaste 600:- ett täcke till hästen får du för 150-200 i ullared men kstar runt tusenlappen i annan hästbutik.

angående kundvagnar så tror o hoppas jag attd te inte är förvirrade människor utan vet att det är så att många blir av med vagnarna, alltså att de ställe rvagnen, vet var de ställt den men ngn annan har medvetet eller oftast råkat ta den!

och jag kan bara svara för migsjälv, jag lägger ibland upp vad vi köpt, för att andra ska kunna se, varken för skryt elelr avundsjuka (hade jag velat skryta eller göra dem avundsjuka borde jag inte köpa billigt där utan svindyra märkessaker) utan för att visa så folk ser vad som finns där, vad de kan fynda så de kan avgöra om de vill åka dit. sist jag var där o la ut ett träns jag köpt var det en som blev jättelycklig för hon just velat o tänkt köpa ett sådant (för 2000:-) men hon åkte då hellre till ullared och köpte det för 99:- (ja under hundralappen). men jag skulle aldrig orka lägga upp bilder på varje klädesplagg eller hårschampoo (som jag ju inte ens längre köper där).
Sen finns det de som föredrar att skriva och läsa blogginlägg med mer bilder än text ~ alla är vi olika ~ jag hade gärna sett någon bild på vad du köpt till dig, eller till ditt rum, lika gärna som jag läser dina åsiker om ditt besök där.

Men hoppas vi ses imon igen! Saknar dig!
*kram*

Isabella

1 november 2013 20:11

Ja det är möjligt att det är så att fler billiga har kommit till vilket är sant.
Men det där med vagnarna, varför skulle nån vilja ha någon annans? Jag menar allt en person har i en vagn borde ju inte falla en i smaken bara för några saker gör det. Dessutom när dem efterlyses då kan de ju åka fast?

Jo visst de dyra värkar alltid finare på något sätt men det känns som alla ser Ullared som något exklusivt av nån anledning. Bara för de är så stort och känt. Hehe Joanna jag visste inte att du gillade att göra gratis reklam åt företagen.:P
Hmm... ja det var ju bra att denna personen fick nytta av ditt inlägg av tränset.
Dock tror jag folk ibland glömmer vad bensinen kostar. Och hur saker jämnar ut sig då och med garantier och så.. Man kan kanske inte skicka tillbaka fel saker i paket till dem.

Jo visst, det har jag hört och förstår helt klart att folk gillar när folk har fler bilder och hehe något kortare inlägg...
Men det känns som dem som orkar satsa på det förutom dem som gör det för dem tycker det är roligt är folk som bara ville bli popis bloggare. Visst de vore la kul men en blogg är en dagbok enligt mig som folk får ta del av som man skriver för sin egen del, inte något man gör för andras skull för att dem ska trivas med att vilja se och höra på vad man har att säga. Men jag förstår vad du menar helt klart!

Japp ses imorgon kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards