IssaDippa

Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Allt var på fel håll precis som morgonens byxor...

Av Isabella - 20 november 2013 23:00

Inget var vad det verkade vara. Precis som mina byxor satt på fel håll i morse. Det snöar ute och en klump har släppt från mitt hjärta även om det kändes... Och jag är fortfarande något förvirrad. Men nu kan det väl ändå bara bli ljusare? Jag får ta i hårdare och rycka upp mig själv... Läsa vidare i hur man gör för att må på topp. Eller ja få bra självkänsla. Och jag får helt klart börja avaktivera mig lite oftare. Så ja nästa Tisdag börjar jag på innebanndy som skolan har... Och så borde jag börja träna igen. Jag mins inte ens vad som fick mig att lägga ner den här gången.. Så okej ett-tusen-ett försöket här kommer jag! Helt ärligt har jag ingen arning om vilket siffra jag är uppe i... Men det är många men jag kommer lite närmre varje gång. Som tur är. Nåväl nu bör jag väl sansa mig och sedan sova. Inget är vad det verkade vara... Onödigheter,oförståelse och missförstånd... Så små saker kan ställa till med så mycket. Nåväl nu tror jag jag börjat förstå allt rätt nu är det la bara att bättra sig. Men allt är inte kan inte vara upp och ner. Jag lyssnade bara mer på ord en det självklara. Och vissa saker stängde jag av, för rädslans skull. 

Snälla Gud om du finns hjälp mig nu. För jag behöver dig. Varje del av dig. Du var ju så nära... så var försvann du? Undvek jag även dig. Glömde jag lyssna? Glömde jag se? Glömde jag förstå? Var har jag varit, och var är jag nu? Jag länktar så efter det dem lovat i dina ord. Även om jag fortfarande tvivlar många gånger på att något som du skulle finnas. Men jag vill tro, för dem har fått dig att låta så otroligt god. Även om många som inte hört eller sätt eller känt dig eller mött dem jag mött som talat om dig. Påstår att du är en stor lögn helt ologisk och allt det där... Och du är inte enkel och jag vill inte tro på den bok där människor talar om dig som både god och ont. För jag vill bara tro på dig som God, ljus och stark. Jag ber sällan till dig, jag är dålig på att ge dig tid. Jag medger, men du kommer tillbaks, du kommer alltid tillbaks hur mycket jag en står och strider imot dig. Du har egentligen gätt mig bevisen, men jag har ändå svårt att bara vända om.. Jag har valt dig på något underligt sätt. Men du är ändå så svår. Du kan kännas så otroligt nära och varm. Och du kan vara helt avlägsen och osynlig. Jag ber fortfarande om att du ska visa dig så att jag förstår. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 13 oktober 2022 08:24

Hur mycket kan man tro på sig själv oavsätt vad omgivningen tror och tycker?  I mitt liv så tyvärr mäts min självtillit beroende på hur mycket min omgivning visar att dem tror på mig.  Om jag får stöd eller inte. Jag blir vad folk gör mig till. S...

Av Isabella - 4 september 2022 19:52

Jag är i en period då jag känner mig ganska ensam och övergiven. Det har fått mig att tänka och känna mycket. Jag antar att jag dels fortfarande vänjer mig vid att bo ensam och jag antar att jag också sörjer att jag inte har så nära rellationer som m...

Av Isabella - 20 juli 2022 10:52

Nu har det gott en tid sen jag tog examen från skolan och satt i bilen och för ett kort ögonblick funderade på om det var där när jag fortfarandd var som lyckligast skulle ta mitt liv. Jag lät bli och tänkte istället LEV! Lev för allt vad du är värd....

Av Isabella - 15 mars 2022 13:04

Dem senaste veckorna har allt varit extra tydligt hur mycket stöttning jag fått dem senaste två åren. Hur mycket godhet det ändå kan finnas i människor och att det finns människor som både ser och tror på mig och mina förmågor.    Jag har också...

Av Isabella - 8 januari 2022 22:52

Dem senaste dagarna har jag rensat som bara den. Jag har fyllt påsar med prylar och kläder som bara ligger och skräpar i lådor. Försöker skänka bort en del och kommer la försöka sälja lite senare också. Men det har dykt upp många tankar.  Först en ...

Presentation


Darwin eller Gud?
Vad gör människan så fördomsfull? Varför är bananer böjda? Jag är den fundersamma typen som skriver om allt man någonsin kan fundera och grubbla på här i livet! Drömmar,funderingar,äventyr ,vänskap,kärlek vad mer kan man förvänta sig?

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Translate blogg


Ovido - Quiz & Flashcards